Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z47d91e95n39e28k 54J64i31n13d69r47a 5746408620

Děkuji za článek naprosto souhlasím a je škoda, že mnoho našich občanů si nechá do hlavy nandat, co má ve které době říkat, co je IN. Dnes se Rusko nehodí a tak budeme na něj házet hnůj. A ti co ten hnůj hází by tady možná bez Ruska nebyli! Jsme prostě při....sraný národ a bojíme si říci co si myslíme.

+2/−1
28.4.2017 6:23

J42a84r44a 54R40a98n23k 1871166149671

Jenze tady za Velkou Louzi o tom cteme, vam se dostava jen te literatury jako od autoraRv

https://www.goodreads.com/shelf/show/japanese-internment

0/−3
27.4.2017 19:38

M91i74l19a87n 32S18t37e34h68l46í77k 7550869193721

Nakonec zase nic jiného, než senilní bláboly o tom, jak nás slavná Rudá armáda zachránila před nacistickým jhem. Škoda, že iDnes zrušil blicí smajlík. Rv:-/

+5/−3
27.4.2017 18:59

J95a84r57a 40R45a34n11k 1961526949751

Skoda, ze autor vice necte:

http://www.historynet.com/did-russia-really-go-it-alone-how-lend-lease-helped-the-soviets-defeat-the-germans.htm

0/−4
27.4.2017 19:11

J90i10ř44í 87Ř26e88z36n90í53k 4232112873275

Zdůrazňování, jak sovětská armáda jenom a pouze díky Západu došla do Berlína, je naprosto kontraproduktivní, protože pak není vůbec jasné, proč se tak Západ bál síly sovětské armády po r. 1945, že kvůli tomu spustil železnou oponu a rozpoutal studenou válku.

+1/0
28.4.2017 10:30

J35a91r44a 41R49a53n78k 1391866479331

Clanek zacal docela normalne i se drzel pravdy, myslela jsem si, ze se autor zmenil, na stara kolena spousta lidi otoci....jako v onom zidovskem vtipu, kde se syn pta umirajicicho otce, jake je to jeho tajemstvi zivota, ten jen vydechne " vse je jinak" ....pak jste psal:

" Ale musím objektivně přiznat, že někteří příslušníci našeho rodinného klanu jsou též protirusky naladěni jde o dobový politický trend. Kdo “neskáče ” není Čech. Je to zřejmě tím, že od většiny z nich více pamatuji a dovedu si porovnat klady i zápory a zřejmě nepodléhám až tak politické propagandě. Asi když člověk žije déle, není chytřejší to ne, ale uvážlivější ve svých soudech"

Jaksi si neuvedomujete, ze cely svet to krome vasi V4 vidi jinak a na 100% to vidi (krome tech proruskych) jinak vsichni historikove, jen je asi nikdo v CR nepreklada, sorry je to presne jako Vase clanky predesle:-(.

+3/−5
27.4.2017 18:22

J13i10ř83í 94K39i67n15d72l 2208757303277

Pár depeší z roku 1945, tedy z doby, kdy jsme byli osovbozeni : Ministerstvo obrany ČSR Dne3.09.1945 :Rudoarmějci pachájí na našem území takový rozsahnepřístojností v pohraničí, že obyvatelstvo žije v neustálém strachu a úzkostech. Spáchané škodynebude ani za dlouhou dobu nahradit. Čeští lidé ( před činností rudé armády) sechtějí vystěhovat( Žatec) rudoarmějci loupí v bytech, při přestřelce čtyři Češizastřeleni( Podmokly) Rudá armáda zabila dva lidi ( Vilsnice) Ministerstvo vnitra Bělina : Dovoluji si zdvořile sděliti, že je velké zklamánínad chováním rudoarmějců. Kradou vše, co jim přijde do cesty. Lidé říkají, žeza celých šest let co byli zde Němci, nic podobného se nestalo. Berou hodinky,kradou šatstvo, potraviny, žádají vodku vyhrožují revolverem, nebude-livyhověno. Znásilňují naše ženy a dívky. Rozčarování nabývá hrozivých rozměrů. Pramen: Československo v poválečné době. VydalaUniverzita Karlova v roce 2004.

+9/−3
27.4.2017 17:43

J60i72ř60í 30Ř25e51z84n71í97k 4422612633545

Zajímavé je, že citujete stále pouze jedny a tytéž depeše.

+2/0
27.4.2017 23:09
Foto

M33i65r19k36a 16P49a98n56t31l85í38k70o11v97á 2193814611433

Pane Kindle, frontu jsem jako dítko ještě zažila, takže to, co píšete, je jednostranné a zavádějící. V některých případech se tak samozřejmě dělo, u nás byl například důstojníkem RA zastřelen jeden ruský voják, který se opil a na pokárání důstojníkem ho tou láhví udeřil do hlavy. Uvědomte si, že se blížil konec války a po tom, co vojáci po její dobu zažili, byli někteří značně zdemoralizováni. Ale nebyli všichni... V naší chalupě se např. usídlilo na několik dní 15 ruských vojáků a chovali se slušně. Někteří si stěžovali, že mají strach, že se konce války nedožijí, jiní měli obavu z návratu domů - jestli žije jejich rodina, které neměli žádnou zprávu. Při osvobozování naší malé dědiny na Kyjovsku PADLO padesát tři rudoarmějců. Jako malé dítě jsem byla svědkem jejich exhumace na školním hřišti a odvoz ostatků v dřevěných prkenných rakvích na hřbitov do Brna. Nikdy na to nezpomenu. Představ te si, že jeden z těch nebohých padlých by byl váš syn, nebo váš otec. Válka je opravdu strašná věc. Rv[>-]

+4/0
28.4.2017 10:15

M48i94r15o95s17l46a53v 93Š43m57e78j28k40a88l 5173740211179

Pane Kindl, těm duševním mrzáčkům, jako je pisatel blogu, to nevysvětlíte. Komunista jin mozky dočista vygumoval!!

+1/−2
28.4.2017 6:37

J41i22ř89í 60Ř78e42z88n73í28k 4672602963615

Záhadou zůstává, kdo vygumoval mozky těm antikomunistům.

+2/0
28.4.2017 10:18
Foto

M16i88r16k54a 24P54a75n44t32l96í45k48o10v47á 2483344931313

Kolik je vám let, pane Šmejkal? Zažil jste to? Válka je svinstvo, a za všechny ty hrůzy, (včetně demoralizaci části vojska), které sebou nese, nemohou obyčejní vojáci, ale ti, co válku vyvolali - a ty vojáky poslali na smrt. Rv

+2/0
28.4.2017 10:20

J15i92ř22í 73K25i88n54d60l 2568277873167

Podle Ústavu pro studium totalitních režimů okupace Československa vroce 1968 má na svědomí 108 mrtvých, na 500 těžce a stovky dalších lehcezraněných. Dne 6. září 1968 byla vládě předložena první souhrnná zpráva,kde se uvádí, že do současné doby se okupace ČSSR vyžádala 72mrtvých (tři děti do 15 let, devět mladistvých 16–18 let, dvacet sedm mladýchlidí 19–30 let, jedenadvacet lidí ve věku 31–60 let a dvanáct občanů nad 61let), 266 těžce a 436 lehce. Podle zprávy SNB do 17. prosince 1968 stříleliokupační vojáci na československé občany celkem v 261 případech. Nebyldohledán ani jeden případ, že by někdo střílel na okupační vojska. Dále seuvádí, že do 17. prosince 1968 je 94 mrtvých, 345 těžce zraněných, počet lehcezraněných se neuváděl. Zastřeleno mělo být do té doby 53 lidí, 38 zahynulo přidopravních nehodách a tři jinak, 208 lidí střelná zbraň těžcezranila, 119 jich zemřelo při dopravních nehodách a 18 jinak.

+8/−2
27.4.2017 17:38
Foto

M63i86r68k46a 71P85a28n98t55l95í77k27o66v92á 2313984811793

Pane Kindle, "Pletete si koše s baňama" - jak se říká... Rok 1945 nebyl rokem 1968. Tam se situace změnila, se vstupem "spřátelených armád VS - a co se při tom - a pak dělo, s vámi souhlasím. Se vstupem vojsk VS jsem nesouhlasila tenkrát, a nesouhlasím ani dnes.. Tím se ale nic nemění na mém názoru, týkajícího se německé okupace ČSR, na 2. světovou válku, a na osvobozování naší republiy jak Rudou armádou, tak i vojsky americkými. Měli bychom být vděčni oběma. Rv[>-]

0/0
28.4.2017 10:39

J82i84ř21í 22K46i51n84d70l 2668187193747

Naši milovníci Ruska se měli začíst do Karla HavlíčkaBorovského, který by několika letém pobytu napsla toto... „... dosvědčiti mohu, že Rusové s ostatními Slovany nikolibratrsky, nýbrž nepoctivě a sobecky smýšlejí. To už jsou mi milejší Maďaři,kteří proti nám bojují otevřeně, než Rusové, přibližující se s jidášskýmpolibkem, aby nás pak strčili do kapsy. Tito pánové počínají všude místo ruskýříkati a psáti slovanský, aby pak místo slovanský zas také ruský říci mohli.“

+7/−1
27.4.2017 17:34

J53i38ř94í 96J13i24r42o17u34d73e19k 8146769534464

Vám ten vejprask Ádovi asi leží v žaludku, že:-P

+1/−3
27.4.2017 17:39

J94i84ř19í 34K66i91n20d54l 2128877643407

Proč ? Mně vadí jak se stále glorifikuje Rusko a z USA se dělá satan.

+4/−4
27.4.2017 17:46

J72i67ř53í 28J34i77r55o23u97d44e81k 8816199624394

To je stejně stupidní, jak i výklady v opačném gardu. A jak je to u Vás?:-(

+2/−2
27.4.2017 17:49
Foto

O93t21t27o 13Č12e70r97n56ý 3755685157942

Jednak by se mělo rozlišovat a to zásadně. Rusko je dnes, SSSR včera a koneckonců ani USA dnes není USA před 30 lety. To je to zásadní, co byste si měl v argumentaci osvojit, je zoufale jednostranná. Už v r. 1944 činily ztráty mužů mezi 19-24 lety v RA 90% populace. Do armády se už bralo kde co a odevšad, úroveň morálky nízká, byla udržovaná alkoholem a střelbou. A to není vada žádné národnosti ani státu, ale systému, který velmi často stojí nad přáním normálních lidí. To není omluva, to je jen konstatování: zvládnout takovou různorodou hordu lidí zvlčilých válkou a systémem by nezvládl ani Patton. Autor docela trefně připomněl, že zatímco západní vojáci se vraceli do nerozvrácených domovů, Sověti zase jen do zemljanek. Z toho se těžko něco buduje a hlavně dohání. To nemluvě o systému. Havlíčka nechte spát, není to relevantní.

+7/−3
27.4.2017 18:35

J42a46r13a 30R87a97n46k 1871706399881

Vtipne, pane Cerny, myslela jsem, ze znate povalecnou historii lepe, jste starsi, tak jste mohl drive zacit. Americane se nevraceli pouze do rodin, vraceli se domu, kde byly znicene farmy, zeny pracovaly v tovarnach , takze je pochopiltelne hned nevyhazeli. Byli bez zamestnani presne tak jako ti rusti kolegove:-/

+2/−5
27.4.2017 18:49

J10a78r19a 61R35a49n82k 1311696359291

Jednalo se o celou zapadni cast podel Pacifiku, takze i Kanadu, ale UMYSLNE zapominate, ze se to v zadnem pripade neda srovnavat s ruskymi Gulagy ci ceskymi Jachymovy a spousta mladych Japoncu i bojovala s US armadou, zrovna tak Kanadane.

Sugar beet farms, road work and prisoner-of-war camps

Many of the Japanese nationals removed from the coast after January 14, 1942 were sent to road camps in the British Columbia interior or sugar beet projects on the Prairies, such as in Taber, Alberta. Despite the 100-mile quarantine, a few Japanese Canadian men remained in McGillivray Falls, which was just outside the protected zone; however, they were employed at a logging operation at Devine (near D'Arcy in the Gates Valley), which was in the protected zone but without road access to the coast. Japanese Canadians interned in Lillooet Country found employment within farms, stores, and the railway.[54]

The Liberal government also deported able-bodied Japanese Canadian labourers to camps near fields and orchards, such as the Okanagan Valley in British Columbia. The Japanese Canadian labourers were used as a solution to a shortage of farm workers.[55] This obliterated any Japanese competition in the fishing sector. During the 1940s, the Canadian government created policies to direct Chinese, Japanese, and First Nations into farming, and other sectors of the economy that "other groups were abandoning for more lucrative employment elsewhere".[56]

The forced removal of many Japanese-Canadian men to be labourers elsewhere in Canada created confusion and panic among families, and some men began refusing orders to ship out to labour camps. On March 23, 1942, a group of Nisei refused to be shipped out so were sent to prisoner-of-war camps in Ontario to be detained.[57] The Nisei Mass Evacuation Group was formed to protest family break-ups and lobbied government organizations on the topic. However, their attempts were denied and members of the group began going underground, preferring to be

+1/−3
27.4.2017 19:04

V51o11k82o62u85n 84V58l69a19d46i52m68i92r 8832138339638

Nezna, nechce. Nezapada to do schema.

0/0
27.4.2017 20:48
Foto

O77t16t91o 41Č47e45r58n97ý 3175385607522

Fakt vtipné: zničené farmy, atd. Z čeho potom tedy pramenil onen boom 50. a ještě 60. let?

0/0
28.4.2017 11:27

J54i80ř16í 57K53i75n72d41l 2868287363367

Vaše trvzení, že ztráty můžů v sovětské armádě byly 90 procent považuji za silně nadnesené. Zajímal by mě pramen, ze kterého jste ten údaj čerpal.Je pravdou, že sovětské ztráty byly vysoké, ale to bylo způsobeno tím, že život vojáka neměl v sovětské armádě žádnou cenu. O tom mluví i naši pamětnici bojů u Sokolova, Kyjeva a na Dukle. Třeba ve slavné bitvě u Stalingradu ztratili Němci 300 000 vojáků a sama sovětská armáda své ztráty uvádí ve výši jednoho milionu. Do konce války byly ztráty sovětské armády větší než ztráty německé armády. To také Rusko doznalo v roce 1999, kdy odtajnilo na krátkou dobu své archivy. Jinak v sovětské armádě byla kázeň jak řemen. Tam se neposlušnost trestala zastřelením bez soudu a mohl to udělat každý velitel. Ne, jako v armádě USA, kdy generál Patton nafackoval vojákovi za zbabělost a byl okamžitě odvolán a přeřazen na nedůležitý post. Bez morálky a kázně by nebylo vítězství. To, co dělali sovětští vojáci, velení až na některé vyjímky tolerovalo. To, že se násilí děje věděl i Stalin. Četl jsem historickou knihu, která je složená z dokumentů během jednání Stalin a Beneš. Tam Stalin mu řekl, že sovětská armáda je trochu zvlčilá a že musí mít naše strana pochopení. Jenže neměl snahu to zarazit.

+5/−1
27.4.2017 19:07
Foto

O44t89t15o 78Č19e83r42n83ý 3485105677822

Ten pramen jsem zachytil nedávno, snad to dohledám, ale jde o to se oprostit od jednostranného vidění. 90 % populace v tom věku byla především mladá a vzdělanější část té populace a bylo to zmíněno v diskuzi o otevření druhé fronty. On Stalin opravdu už neměl vojáky. Že bojovali tak, jak bojovali? Tak bojuje každý, kdo je v horší pozici. Nekouká, kde co schytá, ale aby se ZA KAŽDOU CENU ubránil. To nikdy ta západní část spojenců řešit nemusela. A ten systém tomu jen přispěl. V pozdějších letech, kdy se Němci jen bránili, se ztráty téměř vyrovnaly. 150 milionový národ může čistě teoreticky postavit do boje 10 % populace včetně žen. Tak si to spočítejte, kolik Sověti ztratili v první třech letech a tak když odečteme podstatnou část žen, boje neschopných, těch bylo i na benevolentní lékařské podmínky dost, protože vyživovací situace v té době byla dost mizerná a s tím souvisí potom spousta dalších problémů, tak kolik nám zbývá těch bojeschopných a relativně civilizovaných? I vy máte pravdu, ale třeba se na to dívat opravdu komplexněji a nepoužívat čísla jen jako čísla. Celé to neštěstí i s průvodními excesy koneckonců byl jen následek války, kterou vyvolali Němci a vedli jí tam jak vedli. Surově, jednoduše.

0/0
28.4.2017 11:22

J50a69r81a 90R46a20n27k 1911746659841

The Lend-Lease policy, formally titled "An Act to Promote the Defense of the United States", (Pub.L. 77–11, H.R. 1776, 55 Stat. 31, enacted March 11, 1941)[1] was a program under which the United States supplied Free France, the United Kingdom, the Republic of China, and later the Soviet Union and other Allied nations with food, oil, and materiel between 1941 and August 1945. This included warships and warplanes, along with other weaponry. It was signed into law on March 11, 1941 and ended in September 1945. In general the aid was free, although some hardware (such as ships) were returned after the war. In return, the U.S. was given leases on army and naval bases in Allied territory during the war. Canada operated a similar smaller program under a different name.

A total of $50.1 billion (equivalent to $667 billion today) worth of supplies was shipped, or 17% of the total war expenditures of the U.S.[2] In all, $31.4 billion (equivalent to $418 billion today) went to Britain, $11.3 billion (equivalent to $150 billion today) to the Soviet Union, $3.2 billion (equivalent to $42.6 billion today) to France, $1.6 billion (equivalent to $21.3 billion today) to China, and the remaining $2.6 billion to the other Allies. Reverse Lend-Lease policies comprised services such as rent on air bases that went to the U.S., and totaled $7.8 billion; of this, $6.8 billion came from the British and the Commonwealth. The terms of the agreement provided that the materiel was to be used until returned or destroyed. In practice very little equipment was returned. Supplies that arrived after the termination date were sold to Britain at a large discount for £1.075 billion, using long-term loans from the United States. Canada operated a similar program called Mutual Aid that sent a loan of $1 billion and $3.4 billion in supplies and services to Britain and other Allies.[3][4]

0/−3
27.4.2017 19:26

J81i73ř61í 11Ř52e64z86n15í79k 4972622793935

To je dáno podílem odpovědnosti na zlu ve světě, který je dán zase podílem na světovém hdp (např. ekologická stopa).

0/0
28.4.2017 10:20

J89a76r90a 58R83a84n79k 1231926869301

Oni ti milovnici ctou pouze to, co jim vyhovuje....

In World War 2, the U.S and Russia (Soviet ... | Khan Academy

https://www.khanacademy.org/questions/in-world-war-2-the/kafb_8935819

The Soviet Union and the United States - Revelations from the ...

https://www.loc.gov/exhibits/archives/sovi.html

How much did the United States supplying the Soviet Union help the ...

https://www.quora.com/How-much-did-the-United-States-supplying-the-Soviet-Union-h...

According to the Wikipedia (Operation Barbarossa):. Joseph Stalin, during the Tehran ... The most impactful help the Allies offered in WWII to the USSR from 1941 consisted ... The following excerpt comes from Amazon.com: Russia's War: A History of the .... The US knew that it could no longer supply arms to its rival now that ...

Lend-Lease and Military Aid - Office of the Historian

https://history.state.gov/milestones/1937-1945/lend-lease

During World War II, the United States began to provide significant military supplies ... 1940, even though the United States did not enter the war until December 1941. ... war materiel from the United States, but only on a “cash and carry” basis

0/−4
27.4.2017 19:21
Foto

M26i40r82k36a 18P19a52n93t60l51í14k21o35v43á 2713114561633

Tak tohle už zavání rasismem, pane Kindle, a hromadným obviňováním... Nemohu vám sdělit, že miluji všechny Rakušany, všechny Rusy, Němce, Maďary, nebo Poláky apod. Mohu tady jen napsat, že miluji hudbu Rakušana W.A. Mozarta, Němce L. v. Beethovena, Rusa P .I.Čajkovského, Poláka F.Schopéna, Maďara France Lista a další. Nenávidět lidi podle jejich národnosti je zpozdilé... Odvolávat se na K.H. Borovského je směšné, kdybyRusy opravdu - jako národ, nenáviděl, jak píšete, nenapsal by úsměvnou satirickou "poemu" Křest svatého Vladimíra. ;-)

0/0
28.4.2017 10:55

J56i65ř57í 94K25i15n63d46l 2648897313107

A kdyby Rusové se v dubnu1939 připojili ke smlouvě Polska a V. Británií o spojenectví a ochraně Polska, ke které se připojila Francie, nemuselo dojít ke druhé světové válce. Místo toho SSSR podepsalo pakt Ribbentrop – Molotov o společném napadení Polska. Tím umožnilo Německu vše co mělo vrhnout na Francii a ještě během války mu SSSR dodávalo vše pro vedení války.

+6/−1
27.4.2017 17:30
Foto

O96t76t92o 63Č47e71r70n96ý 3375875487782

Začněte raději o Mnichovu, než Polsku.

+4/0
27.4.2017 18:35

J93i24ř76í 83K13i38n66d53l 2968857843777

Mnichov válku ještě nevyvolal. Kdyby se SSSR spojilo s Polskem, Francii a V. Británií, tak by asi Hitler si rozmyslel napadnout Polsko.

+4/−1
27.4.2017 19:19

V77o32k79o40u31n 96V83l18a31d58i93m49i63r 8692848769848

To by ovsem nemohl napadnout a okupovat vychodni Polsko.

0/0
27.4.2017 19:39
Foto

O50t10t20o 10Č67e72r24n17ý 3865525117522

Zapomínáte, že právě ta část, kterou zabral, byla předtím část USFR a zabralo jí Polsko. Každá velmoc se stará o to mít nárazníkové pásmo, zvláště, když hraničí s nevyzpytatelným státem jako bylo Německo. Kdyby tam místo Stalina byl Churchill, udělal by totéž.

+1/0
28.4.2017 11:25

J58i39ř10í 48Ř15e24z67n77í55k 4302532833205

Ani Polsko, ani Francie, ani Británie se nechtěly spojit s SSSR. Abyste mohl tvrdit opak, musel byste vyvrátit vzpomínky Majského, a to větu po větě.

+2/0
27.4.2017 21:08

O21n49d27ř89e98j 35N59ý43č 6738655637863

Rusové se připojit nemohli. Stalin chtěl zabírat území jako Hitler. Spojit se s Ruskem a muset dát mu území co chtěl a tím bránit Hitlerovi aby zabral co chtěl bylo prašt jako uhod.

+1/0
27.4.2017 19:58
Foto

F93r68a11n31t45i80š42e24k 33P54r72o53k49o53p 2682274148704

I když s Vámi ne zcela ve všem souhlasím, díky za Vaši upřímnost. Je vidět, že nejste žádný zaslepený příznivec kterékoliv ideologie, ale jste schopen používat vlastní rozum a vlastní zkušenosti. I třeba s některými omyly, jichž se člověk s neznalostí všech souvislostí (ty většinou znají jen "Brouci Pytlíci") dopouští. Díky za zajímavý příspěvek.

+7/0
27.4.2017 16:41
Foto

J42a23r66o97m24í23r 84P17e47t47ř86í83k 6804831799948

Snad poprvé s Vámi souhlasím

+4/0
27.4.2017 16:47

J30a13r56a 37R38a39n53k 1581596769751

Jiste Frantsku, ale ta druha polovina clanku uz je opet to stare, jako predesle clanky :-/

+1/−2
27.4.2017 18:23

J61i35ř21í 41K90i42n51d29l 2828537783457

SSSR a potažmo Rusko se podílelo na těchto válkách. Rok 1950- 1953 účast v Korejské válce. Rok 1953 potlačení povstání v NDR. Rok 1955 - 1975 válka ve Vietnamu. Rok 1956 intervence do Maďarska a potlačení povstání. Rok 1962 vyvolání Karibské krize vyhrožování USA atomovým zásahem. Rok 1968 invaze do ČSSR. Rok 1969 - 1970 podpora Egyptu a arabských států ve válce proti Izraeli. Rok 1971 vojenské angažování v indo-pákistánském konfliktu. Rok 1974-1990 účast ve válce v Eritrei. Rok 1975-2002 intenzivní podpora zrůdných režimů v občanské válce v Angole Rok 1977-1978 účast ve válce mezi Ethiopií a Somálskem. Rok 1979-1989 invaze do Afghánistánu a následná válka. Rok 1992 vojenská intervence v Podněstří. Rok 1992 vojenská intervence ve východní Osetii. Rok 1993 vojenská účast v Gruzínské občanské válce.Rok 1994-1996 první válka v Čečně (ruská invaze). Rok 1999-2009 druhá válka v Čečně. Rok 2008 válka v jižní Osetii(Rusko napadá Gruzii). Rok 2009 další vojenské intervence v severním Kavkaze. Rok 2014 anexe Krymu, invaze na východní Ukrajinu.

+9/0
27.4.2017 16:39

J56i57ř91í 41Ř88e54z15n49í12k 4202362853705

Bohužel se Amíci nechali obsadit Myší, která řvala.

+2/−1
27.4.2017 16:42

V12o89k84o35u74n 29V21l39a41d11i36m51i26r 8822378529548

Jo, ve filmu. Predpokladam, ze sovetsky film tajemstvi stribriteho prasku jste nevidel.

+1/0
27.4.2017 16:50

J50a50n 71S52i78n60n75r13e42i26c68h 6433345420521

Vyborny film. Necco jako bondovka. Jako dite jsem ho videl asi trikrat na slevenku.

0/−1
27.4.2017 17:29

J66a61r55a 85R92a36n50k 1641346399161

Musely jsme na to cela skola, zrejme i prvnacci, byl to zlocin strasit deti, nemohli jsme dlouhou dobu usnat, neco tak nechutneho se dalo stvorit tam nekde?

0/−3
27.4.2017 18:25

N55o80v14o12s83a12d 59M26i84r61o66s58l72a57v 9838979338129

...musím podotknout,že na solidní rozvahu o "invazi" do Afganistánu by musela být odtajněna určitá akta stran USA a dohodu seSSSR už tehdy o nebezpečí a rozpínavosti Islámu...ze stavu věcí mám dojem,že se to už z politických důvodů už nedozvíme neb vidíme,co se děje ve světě....

+1/0
27.4.2017 17:01

J37a12r87a 55R85a10n54k 1391576919781

Proboha, neni nic jednodussiho dnes zajit do knihovny, nebo vlitnout na net:

Did the Soviets use American weapons and vehicles during WWII ...

https://www.reddit.com/r/.../did_the_soviets_use_american_weapons_and_vehicles/

Aug 28, 2016 - Discussion/QuestionDid the Soviets use American weapons and vehicles ... I know that the USSR benefited from a lot of American military aid during WWII, ..... And the upgraded version that was delivered at the end of the war ...

Lend-Lease - Wikipedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease

Did Russia Really Go It Alone? How Lend-Lease Helped the Soviets ...

www.historynet.com/did-russia-really-go-it-alone-how-lend-lease-helped-the-soviets-...

Russia's Life-Saver: Lend-Lease Aid to the U.S.S.R. in World War II ...

www.historynet.com/russias-life-saver-lend-lease-aid-to-the-ussr-in-world-war-ii-boo...

How much did the United States supplying the Soviet Union help the ... https://www.quora.com/How-much-did-the-United-States-supplying-the-Soviet-Union-h...

0/−3
27.4.2017 18:31

N46o18v54o83s44a36d 43M59i74r64o23s57l40a15v 9118119368259

...solidní počtení ale musím podotknout,že se to musí hodnotit jako celek ,protože to je podmínkou ale najdou se i tací,co budou posuzovat nebo vypíchnou jen určitou pasáž a to už ztrácí soudržnost a smysl tohoto článku...jinakR^ a samozřejmě karma..

+2/−1
27.4.2017 16:20

J79i47ř54í 46K62i49n36d55l 2388957523447

Rusové Wermacht zastavili u Moskvy díky obrovské pomoci USA a spojenců. Bez jejich pomoci by do prahy sovětské vojsko nedojelo.

+2/−2
27.4.2017 16:17

J34a39n 11S41e86m37i63k 4314697682389

zastaveni Wehrmachtu pred Moskvou probehlo v zime 1941.

Dodavky Lend-Lease v nejakych rozhodujicih objemech najely az v druhe pulce 1942.

Mate pravdu s tim dojetim do Prahy, ale se zastavenim pred Moskvou ne

+4/−1
27.4.2017 16:21

J21i32ř57í 96K53i95n75d49l 2918107553237

Prvníkonvoj arktickou cestou vyrazil 12 srpna a pak 21 srpna 1941. Konvojeze Spojeného království vyplouvaly z Liverpoolu a Hvalfordu a na Islanduse konvoje zformovaly, kde se k nim přidávaly lodě z USA a konvoje pluly do přístavů Archangelsk, Murmansk, kde se vykládaly.DoRuska bylo arktickou cestou vypraveno 811 lodí. Pomoc do SSSR šla z 25 procentarktickou cestou, z 25 procent pomoci šlo přes Irán a 50 procent pomoci přesVladivostok.

+2/0
27.4.2017 16:28



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.